Friday, October 22, 2010

Mari memburu harta karun 2010

Seperti sedia maklum, bank akan membuat pertandingan memburu rete karun. Last year aku menjoin bersama kak ya dan cik z. Tapi tahun ni ngan nok n the team yang terdiri dari man ngan sally. Nok bertindak sbg pemandu, aku sbg juru arah dan man ngan sally is a passenger yakni pencari jawaban.

*diserikan ngan muka nok yang hepi dapat makanan tak ketinggalan sally juga*

Sebelom acara dimulakan, smua peserta di sumbat ngan makanan sekoyong koyongnya. Lepas makan, ada brieffing pastu siap berikrar bagai kene jadik pengguna jalan raya yang berhemah bagai. Kira kalau ko langgar ikrar jadi pemandu lanun, ko bakalin disambar petir guruh bagai segala. Smua pon adalah berkobar kobar upama mau pergi bertempur. eh lupa, pada masa berkenaan juga diedarkan tulip yakni peta dan kertas soklan juga sesi bergambar secara beramai ramai. *pls jangan berangan ko paling melethop diantara beratus org itu, kerna dalam gambar berkenaan ko akan bersaiz kerengge remaja sahaja.


*Muka smua sonok dan ceria je kan, ko tunggu di akhir rancangan nanti gimana ghomannya*

Slepas acara melepaskan peserta maka bermula cabaran dari KL membawak ke mlaka, tapi harus ko ingat yer, ikut jalan lama, aterr kalau ikut highway, celah mana nya nak kuar jawaban. tempoh masa yang diberikan adalah 7 jam, less sejam dari tahun lepas yang melibatkan perjalanan dari KL ke Terengganu sana. jangan ko ingat 7 jam tu lama yer sbb ujung ujung kami tetap gelabah org utan gak disebabkan tak cukup masa. Perjalanan adalah smooth dan lancar, cuma panas terik yang melampau. Nak terpingsan pon ada. Bak kata si balan "ko ni farikh dari td aku tgk minum la, makan asikrim la, makan roti la, bila kau mau cari jawapan?" eh suka aku la, dah aku lapar, aku mlantak ikut suka hatik perut aku la. Tp mmg betul pun, ada satu kawasan aku rasa area bangi kut, kedai kat situ mmg panjang berjela, aku ngan sally bantai kluar masuk kedai roti. aterr dah waktu makan tgh ari kan.

*pak supir yang beria ia nak jugak carik jawaban*


*Muka adalah ketat di sebabkan panas menerik*

Soklan smua adalah susah susah smuanya,(Smua berunsurkan konsep iActed, hah baru skarang ko nak nyesal sbb tak amek tau apa iu iActed kan, cis pegi ko main sambil makan roti disana) mananya ngan gambar, mananya ngan tresure, pening dowh, ujung ujung sally buat gambar, nok ngan man bikin jawapan, aku terkial nak pikir pasal treasure. Sian deh lo. Udah la smua kedaung bahasa inggeris, soklannya lam bahsa inggeris lak tu. Cam haremmm. Ada yang mencari word tapi tak de lam kamus, harus la mengundang kehanjengan disitu, mana plak datang word berkenaan jikalau tiada dalam kamus. Sila terangkan pada saya.

dah penat taip. ok bersambung..

2 comments:

Anonymous said...

sian deh lo...

farikh said...

Aneh deh lo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis