Friday, October 29, 2010

Satu minggu yang huru hara

Dah nak dekat seminggu aku tak update blog. Aterr memula bukak kemain berkobar kobar kayak genderang mau perang, ujung ujung aku kecapekkan. Dah nak buat camna, Senin aku kat opis, dari slasa membawak ke jemaat aku di Mandarin Oriental sana. Semua gara gara event yang bertajuk Global Islamic Finance Porum katanya.

So sebilanya dapat nak ngadap laptop bagai kan. Ni pun aku bantai naip sbelom pi keje. Sempat je kut. Ari ni aku adalah berhapday. Mau ke Pangkor sana. And this is my first vacation after tut tut tut tit tot tot *ayat ditapis demi keamanan sejagat.

Dah lama rasanya tak bercuti, ater weekend semedang berperancangan je. Syukur alhamdulillah keadaan smua adalah bertambah teratur. Lepas raya itu hari, hidup aku adalah tunggang langgang. Perang emosi katanya. Jangan ujung ujung ko gila sudahla ek. Tapi syukur aku tak sampai tahap gitu lagi. Amin (bukan jiran kak tin)

Haa mai dekat sikit, mau share cerita pasal minggu ni. Ada satu hari tu, aku balik naik tren, from klcc la kekdahnya. Pastu mmg kusyuk dgr lagu. Sumbat earfon then pasang lagu kekuat *jahanam la tlinga ko. Pastu dah beli tiket aku pun feel feel cam pelik la konon, ni dah pukul 630 tapi org masih meramai naik tren kenapalah pulak. Tapi cam biasa la kan, katanya kolumpo mananya pernah lengang. Bila dah lepas dua tiga stesen sekali baru aku pasan aku dah salah naik tren. hah camna leh salah nih. Akibat berangan punya pasal aku trus turun kat damai then trus lagi ke tren yang sepatutnya. Kembali ke jalan yang benar la gamaknya. Ikhtibar yang dipelajari, jangan ko berangan naik tren, buruk padahnya.

Satu lagi story yang nak diketengah di sini. Satu pagi yang hening, aku ke MO naik tren la, turun kat klcc, then singgah kedai roti mau beli sandwich. Hotel bagi breakfast kul 10, mau naik hantu menunggu nya, maka berikhtiar la aku sendirian. Then dah capai sandwich telor, trus beratur bayar, barisan adalah panjang menjela. Cam $@#$@#%. so ngan muka sebal aku bratur je la. Dah settle buat pembayaran, aku cek fon dapat msg "ENJOY UR SANDWICH" ayok siapakah? nama tak appear. Automatic feel feel madonna, ada stalker. aku duk kaver la tak mo toleh kiri kanan buat buat muka slamba. Then aku truskan perjalanan. Dapat lagi msg "AND ENJOY UR LIFE, HAVE A GOOD DAY" mampos, ni dah macam hapa je. Sesampai je kat MO, trus aku dial that number, tapi tak berjawab. Dua kali try, dan tak berjaya, lantak kan sana. Tak kuasa dah aku nak melayan. Moral of the story, lenkali jalan pandang kiri kanan, jangan ko nak feel feel artis ngetop kan jalan ala muka blagak. Dan kalau ko jumpa org yang ko kenal, tak yah la nak hantar msg msg misteri kayak gitu, cam tehapa aku rasa.

Dah tu je, aku dah kelewatan mau ke MO. Apa apa pun makasih sbb sudi baca n3 yang panjang meleret nih. Aku tak sempat nak sumbat pics, so pepandai la korang bayangkan sendiri tentang semua situasi di atas. Pangkor here we come.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis