Sunday, May 29, 2011

Mari ber- Marche


OK last friday i was like mana nak makan malam ni. So tanpa arah tujuan trus ke The Curve pusing pusing then double a mencadangkan apa kata ke Marche. So ok then masuk.  Anda akan diberikan kad (rujuk gambarajah dibawah), kegunaan kad adalah untuk di cop selepas anda ambil makanan then bila nak balik cashier akan kira smua cop ikut rege makanan yang anda ambil. konsep cam makan kat food court kut, bezanya smua gerai disini satu kompeni.


Makanan kat sini smua enak enak, so agak rambang mata nak makan yang mana satu. Stelah berpusing tiga kali, diingatkan tiga kali yer, demi memastikan diri membuat pilihan makanan yang tepat, kami decide untuk ambil Chicken chop sahaja. Regenya RM14.50. Jika mau side order boleh tambah mash potatoes, koslo ataupun jagung. Harga side order dikira berasingan.


Chicken Chop: RM14.50 exclude side order


Aku pilih mash ngan sweet corn. Mmg enak dan berbaloi baloi. Ayam dia bukan seperti yang biasa dihidangkan di restoren barat yang lain. Eh tapi kira aku dah masuk kali keempat datang marche ni. Tapi ciken chop ni jugak la yang tetap menawan kalbu. So korang korang jika ke marche cuba ini ciken chop ek.



Sterus nya amek air plak, ada berbagai bagai jenis jus, kopi dan minuman berkabonat. Dan untuk kali keempatnya aku tetap amkbil jus juga. Sbelum ni dah minum jus dragon fruit campur mangga. But now honeydew campur mangga pula. Semua buah buahan yang dibikin jus disini tidak dicampur dengan gula. So petua semasa pilih jus sila pilih buah yang manis. Sbg contoh, double a amek fresh oren dan smesti nya, buah oren smata yang akan dikisar, so ada kemungkinan rasa masam dan pahit kerana bercampur biji. Jus aku adalah manis sbb mangga dan honeydew kompom la manis kan.

Honeydew+ Manggo= RM 12.90
Fresh Orange= RM10.90


Chicken Roasted Crepe: RM14.90


Ok last but not least makan Roasted chicken crepe. Memula like aku amik satu pastu double a amek satu, then brother yang bikin ini crepe like "bang try makan satu dulu kang tak abis pula" pastu aku jawab "hey perot saya ke perot awak?!" ok tu tipu. Aku pun ok ok saya amek satu je dulu. Rasa kenikmatan nya sangatlah mengagumkan. Smua sayur segar dicampur dengan daging ayam yang dipanggang. Punyalah enak. OK dah settle makan, sila berangkat pulanglah yer. 

For more info click here: Marche Malaysia

Pesanan Farid: Mengimbau kenangan lama 

2 comments:

Unknown said...

Uuuuuwaaaa tetibe bunyi avatar... sedap tu...

farikh said...

balik tgk avatar mai sini ek? hikhik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis