Monday, July 29, 2013

Jalan yang jammed jahanam ditambah dengan pemandu yang crazy pig

Ok bebulan posa ni tak de la nak cerita banyak, takut terbedosa pula lalu terbatal pula puasa gua ini sbb kebatanyakkan entri mesti ada carutan dan makian. Jadi kita update mana mana yang perlu dulu. Last weekend, kemal sudah ajak kami ni ramai ramai pi Mlaka nak membeli belah disana. Kenapa melaka? sbb konon konon melaka tak sesak macam kelumpo. So lepas je selesai berbuka terus zass zuss siap siap.


Memula jalan dari pd ok je lagi la, takde espek apa apa yang memudaratkan. skali bila dah sampai klebang, wah jammed cam tehapa. Panjang gilos ni. Sib baik la dah makan tadi, so rasa nak mencarut tu cam kurang sikit la. But still marah marah jugak. Pastu terus la ke Melaka Sentral. Haaa amek kau jammed dari jauh lagi. Pun tak boleh blah, terus je la ke Dataran Pahlawan. Walaupun dah berbelas kali ke sini, tapi ku gagahi jua. 


Pastu stret je ke Mekdi disinun. Orang adalah melaut juga. Tapi as usual gigih la beratur. Dan gua juga antara penyebab Q jadik panjang menjela. Tapi bukan salah gua sangat pun, salah budak pompuan yang siapkan pesanan tu la. Yang tukang amek order paham je bila gua sebut "samurai burger plain". Tapi minah ini tak berapa nak paham. Jadi adalah memakan masa apabila dia mula merujuk ke sana sini memastikan bagaimanalah keadaan samurai burger plain itu. Banyak lagi ko perlu belajar dik, dunia ko baru bermula *sumbat kepala dalam lubang najis

Pastu jalan jalan terus pi naik atas padang lalu berlepakkan disana. Makan makan, pastu borak borak, skali dah rasa nak balik dah sbb dah tgh malam. Takut la kan kang bertukar jadik buruk. sindirela sangat. Ok pastu jalan depan dataran pahlawan ni selebar empat lane, so mmg agak jauh nak melintas kan. Pastu gua tekan je la button lintasan tu, bila dah hijau gambar pejalan kaki tu, maka kami melintas, senang hati ni melintas sambil strike dua tiga pos. Ada 24 saat nak ke seberang, bila dah hampiri lane yang terakhir, wah satu waja ni mai dengan laju pastu break emergency, nak langgar gua. Kemal nyuruk belah kiri gua dengan harapan kalau kene langgar, gua melambung dulu dia tak melambung la, adik ngan shila sempat kebelakang. Haiyo pakatan apakah ini?! semua sempat mengelak, gua sorang je tak ngelak, tapi mulut dah seranah apek tu dua tiga bakul within few second. ujung ujung apek tu angkat tangan je dan dia sbenar nya tgh pegang belek enpon?! (*^&*(%*^&^ berasap hoi. Ko kenapa apek?! kete ko buruk tu nak langgar orang?! kot kalau bentley ke sedap la sikit nak langgar orang. Haa kan ni la pasal malas nak update blog bulan posa, mesti ada makian jua di akhir cerita. Pastu dah tak kosa nak pikir banyak terus la kami kami ini pulang, dan untuk sekian kalinya sangkut lagi kat klebang! *&*()&^*(%&^ carutan bagi penutup cerita. ok bye

Farid kata: Kalau dah emergency sangat nak belek enpon tu, pi la benti tepi jalan. Tak payah nak langgar sondol orang smua. Gua melintas kat tepik lite kot, bukan merata je main tibai lintas. Bingong punya apek.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis