Monday, November 18, 2013

JKK Teambulding 4 - Musang terbang

*gua dah nun jauh di hadapan meninggal mereka mereka ini*

So ini kisah nak pi flying fox, stelah ada few aktiviti pagi tu, so kita reramai berjalan lah menuju ke tapak flying fox itew. ok jauh yer nak jalan ni. Bertabah. 

*Selingsing baju cam nak pi bergaduh ni*


So ada disediakan air dan juga kuih muih sbelum memulakan aktibiti ini. Makan kenyang kenyang past minum air sejuk puas puas. 

*kak nana ngan ming ming, yang blakang pun sibuk nak pos pos*

*Khusyuk ni dengar penerangan, aterr takut ko jatuh menjunam dalam kolam besau tu*


Then jepun pun memula kan demo nya dan gua lah jugak jadi tukang demonya. Zerul jadi tukang demo untuk harness yang saiz besau. Ter kalau ikotkan cam senang je nak pakai harness ni pon. Cuma first timer mmg la kita duk merisau, kut tak ketat ke apa ke, kang jatuh terus terjum masuk lam kolam. 

*antara yakin ngan tak yakin je ni nak sarung harness tu*


*Malu nak pusing depan, ater err err paham paham sendiri dah la*

Okay dah komplit pakai smua. dah makesure smua ketat, so taim untuk terjun. Yer gua gayat tapi masa memula nak turun je, bila dah terjun jadik sronok. Oh gua adalah pembuka kata disitu yang pertama kekdahnya terjun. Pastu baru diikukti yang lain. 

*pos pos cantek kononnya*

*Bang, saya nak naik lagi tiga kali, ken or not?*

The best part is, orang lain buat sorang sekali je, tapi gua sorang je daat dua kali hehehe ganti kak naz. Oh kan before this ada logo yang dikerat tujuh tu kan? haa logo logo tu di campak kat bahagian atas, yakni bahagian sebelum terjun tu. So sebelum terjun si pungut satu daripada tujuh bahagian logo tu. Pastu masa yang kali kedua naik tu, dah nak sampai kat bawah tetiba gua merempuh tali tali yang cam jaring tu, nahhh berdarah kaki sudahnya, kat tulang keting plak tu, kiri kanan berdarah. Rejeki.


*Orang lain sibukkan bendara, gua pi tibai try benda lain*

*Mamat ni melayan je*


Pastu ada aktibiti naikkan bendera, guna tali ngan batang paip pvc tu, tetiba gua cam kemalasan trus port tepi diam diam, tapi tak diam sangat la pon, ada je benda lain gua cuba. Tau tau je bendera dah naik cecepat nyanyi lagu negaraku. 

*dah hampir naik dah*

*Ch'ng dengan tarian pecock dance nya*


Then aktiviti terakhir, ada la sesi komen mengkomen rakan sepasukan. Tapi harus diingat, pak leh kata sila komen sewaktu berada di sana sahaja, nothing to do dengan perangai kat opis. Gamaknya pak leh pon tau, kang duk beri komen pasal attitude kat opis, mau ada bergaduh tarik rambut ngan tudung pula. Pas dah bagi komen itu ini, main plak game lidi satey tu sebelum pi makan tgh ari lalu balik bilik kemas kemas sbelum balik. 

*Senyum senyum dulu, dalam hati cam berdebar nak kasi komen pada puan bos lah katanyaaaa*

*Nampak sangat kak nana dah buntu, ujung ujung jawapan nya cam menghanjengkan je*

OK sambung yo...

Farid kata: Naik hantu ngan iphone ni oiiiii

2 comments:

Mya said...

napa norin pakai baju pink?

farikh said...

aa ah , katanya baju hijo tinggai tak bawak, so pulun kaler pink sudahnya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis