Wednesday, November 6, 2013

Karok, makan rojak tak sedap dan binatang misteri


*sian amni bantai main kete je la, walaupun pompuan*

Assalammualaikum, yer cuti empat hari langsung tak jenguk blog ke apa, sibukkan main game pagi petang siang malam saja. Ok seperti kita bertemu lagi dalam segmen bikin entri sekali harung untuk seminggu. Seperti mana yang korang sedia maklum, itu hari ada cuti deepavali plus some more cuti maal hijrah, jadi gua pun feeling amek cuti senin walaupun cuti dah sendu, ngada ngada nak duduk umah. So balik la pd. Adik mai amek kat bank, almaklumlah, kita takde kete, so kene la lady drebar mai amek, pastu gua la drive balik pd. Yer jalan jammed cam kehapa, pastu tgk kat waze pun jammed plak kat nilai sana. Dengan rasa feeling hebat kuar dari highway nilai tu terus masuk Lekas, ujung ujung ko ingat ko selamat?! tak jugakkkkkk, jammed plak kat batang benar tu, redho je la, caya sangat ngan waze tu kan. ujung ujung kul lapan lebih sampi umah, tiga jam kauuuuu dalam kete.

*sambil makan sambil tgk youtube, paklong pun tak mampu buat gini*

So cuti empat hari tu pun takde la kemana mana, takat takat kuar ngan adik pi beli barang dapur la, bawak anak buah jenjalan la, pi karok la. Tu je pun selebihnya main game. haa ada satu cerita ini. Satu malam tu gua tido kat umah satu lagi, bukan umah apak gua di resort la. Umah ni mmg balik seminggu sekali je, kadang apak gua balik nonton movie je kat situ. Pastu kemal ada la skali. Masa tu dah pukul satu pagi la lebih kurang, gua duk main game dalam gelap, kemal dah dengkur dengkur tak sedar diri, skali dengar bunyi plastik di kerunyuk kerunyuk, paham kerunyuk? cam di gumpal gumpal kan la. Pastu gua cam hebat hebat je suluh la pakai nintendo yang ada ditangan, dah cahayanya cam kelam kelam gua kelam je, pastu dalam gelap tu kejut kemal ngan bukak lampu terus.

Gua: mal ko dengar tak bunyik tu?
Kemal: bunyi pebenda? *sambil menguap gosok mata*
Gua: tu bunyi cam pastik bergerak gerak
Kemal: kat mana plak bunyinya
Gua: tu atas lemari sebelah ko tu
Kemal: *pos pos dalam keadaan bingung*
Gua: cer tolak tolak sikit pastik tu
Kemal: *masih lagik statik, terpinga pinga*
Gua: Nah amek ni cer try tolak tolak (sambil ulur patung ultramen ikhwan)
Kemal: tolak pakai ni?
Gua: aa ah la tu je yang kira panjang (ada sebakul besar mainan ikhwan kat situ)
Kemal: *tolak tolak takde pape pun*
Gua: err tadi gegerak ni senyap plak *sambil tangan pegang pistol air, get redi nak ketuk la kot kot hewan tu melompat ke apa*
Kemal: Dah la takde menda kot 
Gua: gila kau buatnya ada minatang ke apa, dia lompat cakar muka ko kang
Kemal: ishk dah la takde menda tu
Gua: jom la balik resort
Kemal: ishk ko ni dah pagi buta ni kot
Gua: Tido bukak lampu je la
Kemal: hah bukak lampu? terang la
Gua: yer la, kang kalau tutup kang dia bunyi balik, dia berani masa gelap
Kemal: dah la tido la *malas nak layan gua

So pasrah je la tido lampu terbukak, masa subuh tu, kemal pi bantai tutup lampu lak, gua dah tak keruan, kang minatang ni marah sbb tadi dijolok jolok, pastu dia lompat kat muka pastu tarik rambut kang camna?! matik la penakut kan. Lantak sana, kepala dah pening pening lalat ni tak cukup tido, so pastu terus lena sampai kul 10am. Jadinya persoalan apakah minatang itu tak terjawab, kot la minatang, buatnya hantu?!

Ikhwan cakap "paklong, ngapa kita makan tepi jalan?". Paklong lak jawab "sbb kita tak mampu makan kat hotel"

Hari senin mmg dah buntu duduk umah, kemal balik keje mai PD terus ajak adik pi karok esoknya, so berkarok la sampai pinksun. siang tu pi makan rojak ngan abc. Rojak tak sedap, abc kedekut dan paling tak bestnya adalah mahai. cam tehapa. 


Ok dah tu je cerita minggu ni. Minggu depan insyaallah kasik cerita pasal teambuilding plak. Ok bye

Farid kata: Tapi gua rasa itu adalah tikus *matik la tak puas hati lagi sampai saat ini

3 comments:

Mya said...

aku rasa tikus kot.
kalau betul tikus macam takut je. macam seram je. macam saspen je.

TiNiE said...

untungla ikhwan paklong asik belanja makan jewwww

farikh said...

sopiah: aku pun rasa tikuih, tapi masa tu terbayang ular, gila takut

kak tin: pak long hampir papa kedana dah ni, so makan tepi jalan sudeh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis