Monday, December 8, 2014

Sesi pertukaran hadiah

Salamelekum, ni nak cerita perihal yang jadik kat opis last week. kekdahnya tetiap tahun kat opis ni ada la majlis tukaq tukaq hadiah. So smua dibekalkan dengan wang tunai rm50, pastu, farid manzora akan mai kat staf bawak balang ada nama nama staf, lalu sorang demi sorang akan cabut nama. Nama tu menjadi batu penanda bukan batu loncatan, pada siapa lu orang harus beli hadiah tersebut. Macam tahun lepas, gue cabut dapat nama big boss, so kene la beli hadiah tuk big boss. Pastu nama gue naik kat jijan, so jijan la beli hadiah tuk gue ini. Oh tahun lepas jijan bagi tumbler kopi bin kaler pink ponk. 


Acara dimulakan dengan sepatah dua kata dari big boss. Pastu Ahboy pula yang memula kan sesi bg hadiah. Tahun ni gue cabut nama mr siva. So malas nak pepening pikir, gue beli je tali pinggang ngan wallet tuk dia, sama je dengan gue beli tuk boss besaq last year.

*tu mr siva baju biru golap bolang bolang tu*

So bertukar tukar hadiah mereka mereka ini, bergelak ketawa la arakian ceritanya. Oh tahu ni, nama gue dapat pada man, so man adalah bertugas membeli hadiah pada gue. Siap warning man, tak mo duit, nak hadiah jugak. hehe.

*Dindang menerima hadiah*

*kak timi membacakan pantun dua kerat dengan penuh emosi khusus untuk ch'ng yang akan bersara sob sob sob*

*Haaaa man bagi 2 lai tiset h&m dengan kipas usb*

*macam ko tau je ek man, gue slalu panas hati, so dengan harapan kipas ni dapat menyejukkan hati yang membara lolololol anyway makasih man, taun depan harap ko dapat nama gue lagik haha*

So itulah dia sesi bertukar hadiah yang telah dijalankan. So diharap acara sebegini dapat mengeratkan silatulrahin di kalangan rakan sekerja. *kelas betul ucapan.

Farid kata: Kamu ni asyik la naik minyak je, kamu ni gajah ke manusia?!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis