Monday, February 9, 2015

LGK kali ke berapa ntah: 3

*tetiba tringat skolah bot dalam cerita Teacher's Diary"

Hah sambung lagi. Lepas pi bagi makan helang, kita ke rumah bot pula. Nak melihat dengan lebih dekat cara cara bela ikan dalam sangkar. Macam kan nak stat bisnis ikan lam sangkar pula. Oh dari tempat bg makan helang tu nak ke umah bot ni takde la jauh mana pon. So dekat je.


*bebaik Tegar, jangan sampai tertonggeng masuk lam tu plak*

Dah sampai situ turun, lalu Hazama mengarahkan kami pi ikut Tegar ni. Dia akan bagi penerangan segala. Tegar memulakan bicara "Mari ikut saya". Skema sungguh. Pastu dia cerita la pun satu demi satu sangkar situ apa isi ikan lam tu. Ada pari la, belut la, ikan ikan laut la. Pastu di uloq ikan mentah untuk di bagi makan pada ikan lam sangkar tu plak, Kuasa la pokcik yang tua kebana ni nak sesujud tertonggeng tonggeng, so pokcik tolak adik je, suh dia yang bagi makan.

*Membahang panas waktu iniew*

Pastu dah penat tertonggeng tonggeng, moh la makan, So boleh pilih ikan lam sangkar nak makan apa, pastu dia masak. Adik ngan kemal yang pilih, gue telan je, jangan korang pilih terubok sudeh. Gue tak bermakan terubuk sbb malas nak kuarkan tulang. Dasar pemalas kan. Harga? biasa la bit pricey.

*Ko duk pikir apa dik?*

Pastu dah bermakan makan kenyang, sap okok dua batang, pastu pewit sama hazama, moh jalan balik. Last destinasi is gua buaya. Yer nama je gua buaya tapi takde pun buaya dalam itu. Kata Hazama, dulu kala ada buaya yang besaq duk lam tu, kira cam penunggu la. Pastu buaya tu dah ghoib. Jadik la nama gua buaya. Oh nak lalu sini kene air surut, gamaknya, kalau air tgh pasang, tak lepas la bot nak masuk thru gua ini.

*Bot depan tu dah rupa bas mini, sarat barat*

*Cam biasa gambar dalam gelap, mesti kelaut*

Dan disebabkan air surut, maka bot bot kepayahan la pulak nak melepaskan diri kluar dari situ. Abis selut lumpur smua naik. Duk ram ram suriram. Pastu kan gue ada kata awal entri sbelum ni, ada few pengusaha yang ambil laluan gua buaya ni menjadi laluan pertama, makanya bertembung tembung la bot bot ni. Tapi dorang cam expert kot, so elok je beratur tepi dulu, lepas kan bot bot yang bertentangan.

*Kalau ada bot rapat kat blakang, bukan makan asap lagik yer, ni makan lumpur*


*tetiba rasa cam bukan kat mesia pulak*

*banyak monyet monyet bersidaian di gigi air, gue pun feeling orang kaya tabur duit, walhal tabur biskut je*

Dan ujung ujung nya enjin bot hazama masakelah tak tau la apa problemnya, tapi dah tak leh memecut. Dia berhenti kat tepi sat, pastu gegodek apa ntah, tatap tak berjaya. So jalan je la pada kelajuan feri pulau pinang je. Ok la dari tak berjalan langsung. Gue dah berbaringan la tu, kemal dah duduk atas lantai bot, adik je fefeeling duduk bagai ratu lagi. Tapi takde la lama mana pun nak menyampai ke jeti. 

*Gigih duk berusaha repair jugak*

Dah sampai jeti, salam salam ngan Hazama, terus menerus pi kete ke destinasi sterusnya lah kita yew.
Kepanasan rasa nak pitam.
Ok sambung

Farid kata: "Aku tanya apa khabar smua"

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis