Friday, February 9, 2018

feb02- Pusing Perlis

Sambung lagi, Dari Jerai teruslah kami ke Padang Besar di Perlis. Yang benarnya kemal dah salah baca jadual perjalanan, patut pi Gua Kelam dulu, tapi disebabkan beliau tak nyabar nak beli beras siam, makanya beliau keriru. Takpe la, pusing kot mana pon, tetap ikot destinasi yg nak di-cover untuk hari berkenaan. 


Gambar tak banyak amek sbb duk leka minom teh tarik kemboja yang enak dan begitu menyelerakan. sedap la sangat. Gue hanya membeli baju dan kemal membeli belah tu mak nya. Tapi kan, nak menyampai tempat ini adalah begitu keriru, ye la kan putar putar kat situ tetiba ko sampai kat kaunter sempadan, pastu gue pon cuak la. Bukan nak masok thailand pon. Nasib la staf kastam disana amatlah membantu. Tahniah. Pastu dah beli beli apa yang patut, pi Gua Kelam pula. 


Kemal dah berangan angan nak naik ketapi katanya, kekdahnya dari jaman pi ngan maya sopiah sampai la ni ketapi nya tak fungsi. Yang paling tak leh blah, gue park kat tempat kontraktor pastu, dah smua kontroktor tu ingat gue ngan kemal adalah staf juga. Sentap la acik kan lalu acik malu sendiri dan beredar. Masuk bayar yer tawan tawan. So jalan je dalam gua tersebut pastu patah balik je. menikmatilah keadaan dalam gua itu. Nasib tak panas membahang tika itu.





Pastu destinasi berikutnya adalah taman ulaq, eh one more thing, gue adalah seronot drive kat perlis, sbb kete tak banyak some more u know, perlis drive very the sopan. Very good and nais. 


Tiket masok adalah rm6 saja. tapi...... macam...... camana lah nak cerita. Suasana dan kawasan cam sedikit terbiar. Kadang ular nya cam jejauh juga la. berpeluh ulang alik dari kandang ke kandang. Gue harap pihak pengurusan dapat lah memberi perhatian supaya nya lebih ramai lagi pengunjung mai. 

terjakun jakun tgk ular salin kulit secara live

Dari Taman ulaq kami ke Anjung keli. Tak jauh pon. tau kedai ni sbb google pastu ada la few saranan dari kengkawan. lalu kami zas. Kedai nya ramai org, popular barangkali sbb dah merata dalam internet, asal google tmpt makan perlis kluar nama anjung keli.

nampak sangat dah tak sabar nak makan, laju menconong jew

Dah nama kedai anjung keli, so kita zasss keli juga, sedap. Banyak jenis ada yang sambal, yang goreng, yang gulai. lauk lauk lain juga banyak. So for those yang ke Perlis disarankan makan lunch disini, malam tak pasti pula bukak atau tidak.


ada ikan guppy 

Sambungan lagi

Farid kata: Bersyukur lah dengan apa yang kita ada

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis